tan behin. Plangintzarekin bat eginez (erakundeak, adituak
eta kontsultatu beharreko beste eragileak) abenduan amai-
tuko zutela aurreikusi zuten, legegintzaldiaren amaierarekin
batera, baina hauteskundeen deialdia aurreratu egin zenez
(
urrian) eta legebiltzarra desegin zenez, batzordearen lana
amaitu gabe geratu zen.
Batzordeko presidentea izan zenak azaldu zuen, emaitza
zehatz gisa, zenbait kontsulta-bide ireki zirela pertson/fami-
lia interesdunen esku jartzeko eta fitxategi jakin batzuk be-
rreskuratzeko helburuarekin. Halaber, adituen (hilerrietako
auzitegiko eta arduradunak) testigantzak ere aipatu ditu,
batzuetan bat ez datozenak, eta ematen du argi geratu dela
ez dela erraza izango kasuen ebidentzia argiak egiaztatzea
edo topatzea.
Legebiltzarreko jarduerarekin batera, Eusko Jaurlaritzak
2012.
urtearen hasieran xede ho-
rrekin sortu zen Sailen Arteko Batzordearen buru izateko ar-
dura esleitu zion. Horrez gain, batzordearen eta eragindako
pertsonen elkarteen arteko lotura ere izan behar zen.
Sailen Arteko Batzordeak sustatutako jarduerei dagokie-
nez, zera dakigu:
1.
Erakunde eskatzaileen esku jarri da (2011. urtean ja-
rri zen)
ize-
nekoa. Baliabide hori oso egokia da alderdi juridikoen
gaineko orientazioaren aldagaia barne hartzen duten
egoeretan, baita arreta psikologikoaren aldagaia hizpide
duten horietan ere. Izan ere, antsietate handiarekin jo ohi
duten haiengana. BZLn artatutako kasuak (deiak, aurrez
aurreko arreta, laguntzak...) 315 izan ziren maiatzaren
31
n (zuzendaritzak eskuragarri duen azken txostenaren
datan): 103 Barakaldon, 128 Bilbon, 76 Donostian eta 8
Gasteizen (kuriosoa da baina Gipuzkoan salaketa gehien
jaso zituen tokia izan arren, BZLren esku-hartzea bertan
Bizkaian burututakoa baino txikiagoa izan da zenbaketa
osoari erreparatuta).
2.
Euskal Autonomia Erkidegoko
5
gorpu hobitik atera ditu epai-
leak hala aginduta.
3.
DNA bankuari dagokionez, uda eta gero berezko labo-
rategi bat martxan jarri zen, Auzitegi Unitate Genetikoa
(
AUG) izenekoa. Goian aipatutako Justizia Ministerioaren
k
lan hori burutzeko
bermea eman zion. Unitate hori Donostiako Justizia Jau-
regian kokatuta dago, Auzitegi Medikuntzako Institutuak
Gipuzkoan duen zuzendariordetzan hain zuzen ere.
4.
Lekualdaketak direla-eta, 1975. urtea baino lehenagoko
zenbait paper-sorta desagertu direla aitortu da. Lekual-
daketetan paper-sortak galdu izanari buruzko
(
Paco Etxebarriaren) txosten
bat dago, Gipuzkoako Foru Aldundiak
hala eskatuta egindakoa.
5.
k 687 eskaera jaso zituen. Horietatik, 519k
erantzuna jaso zuten, dokumentazioarekin batera. Es-
kaera gehien jaso zituen zentroa Donostiako ospitalea
izan zen, 428 eskaera hain zuzen ere (342 eman ziren).
Osakidetzan bideratutako eta erantzunik jaso ez duten
informazio eskaeren % 25 (178) horri dagokionez (ho-
rien artean, erdia Donostiako ospitaleari lotuta daude),
osasun arloko aginpideek adierazi dute lokalizatzea oso
zaila dela. Izan ere, historia klinikoa –gaur egun ulertzen
dugun moduan- 80. hamarkadan jaio zen eta 1989. urte-
ra arte ez zen osasun arloko dokumentazioaren zaintza
araudian jorratu.
6.
dagokionez, 2011. urtean 70 ikerketa abian
jarri zituzten (28 Araban, 42 Gipuzkoan eta 0 Bizkaian).
Horiei gehitu behar zaizkie 2012ko urtarrila eta maiatza
bitartean hasitako beste 37 ikerketa (7 Araban, 2 Bizkaian
eta 28 Gipuzkoan). Ez da inolako eredurik antzeman,
ezta mafia nazional edo nazioarteko mafiaren zantzurik
ere. Hortaz, ez dago argudio nahikorik atzean “azpilana”
zegoela ondorioztatzeko.
2.8.2.
Atzerritarren seme-alabak
Atal horretan bi kexa jaso ditugu, atzerritarren seme-alabak
izateagatik aurkitu dituzten zailtasunak hizpide dituztenak.
Batzuetan atzerritar horiek administrazio egoera irregula-
rrean egon ohi dira.
Horietako lehenengoa honi buruzkoa da: pasaporterik ez
duen adingabe bati erroldatzea ukatu zioten. Familia beste
udalerri batera lekualdatu zen eta bertako udalak bi ahizpa
txikiak familia-liburuan erregistratu zituen. Hala ere, hiru-
garrenari izen-ematea ukatu zion 16 urte baino gehiago
zituelako eta ez zuelako identifikazio ahalbidetzen zuen
pasaporterik. Erakunde honen ustez, adingabearen interes
gorenaren printzipioa eta bazterkeriarik eza hizpide duen
printzipioa aplikatuz, adin txikiko pertsona guztiak errolda-
tu behar dira, idazkariordetzaren
2.
aginduarekin bat eginez. Horren bidez,
udalei udal errolda eguneratzeari buruzko jarraibide tek-
nikoak eman dizkien Estatistika Institutu Nazionalaren pre-
sidentearen eta Lurraldeen arteko Lankidetzaren zuzendari
nagusiaren uztailaren 4ko ebazpena argitaratzea erabaki
zen. Azkenik eta izen-emateko zedula eman ostean, errol-
datu ahal izan zen.
Bigarrena adingabe batek federazio-lizentzia lortzeko zail-
tasunak ezarri dizkion dokumentazioaren eskaerak eragin
zuen. Adingabe bati federazio-lizentzia emateko,
eskatu zion berak eta bere gurasoak bi-
zileku baimena daukatela egiazta zezan. Eskaera hori ez da
Euskal Futbol Federazioaren
jaso, ezta
Euskal Autonomia Erkidegoko Kirol Federazioen urtarrilaren
31
ko
ere.
Gure iritziz, bizileku baimena edo gurasoen laneko baimena
edo lan-kontratua aurkezteko beharrak eragozten du legez
kontrako egoera administratiboan dauden adingabe atzerri-
tarrek federazio-lizentzia lor dezaten. Horrek gizarteratzeari
eta kirola egiteak haur eta gazteentzat esan nahi duen gai-
nontzeko guztiari eragiten dio. Horrenbestez,
eta
jo genuen gure gogoeten
berri emate aldera. Eusko Jaurlaritzak jakinarazi zigun gure
iritziarekin bat zetorrela eta antzerako egoerak errepikatu ez
daitezen burutu zuen jardueraren berri eman zigun.
2.8.3.
LGTB haurrak eta nerabeak
Erakunde honek askotan adierazi du joera homosexua-
la (gay eta lesbianak) edo bisexuala edo transgenero edo
transexual identitatea (aurrerantzean,
lgtb
)
duten nerabe
2012
ko
T
xostena
53
(
I I ) . 2 .
A z t e r t u ta ko g a i a k
II
Aurrekoa ikusi