V
1.
Gizarte-eragileekiko lankidetza
Arartekoak eta, dagozkion kontuetan, Haur eta Nerabeen
Bulegoak, bere jarduera-ildoen artean argi eusten dio hau-
rren eta nerabeen esparruan lanean diharduten gizarte-era-
gileekin elkarlanean aritzeko aukerari, bai haien eskubideak
jendarteratuz edo defendatuz, eta bai, askotan, batez ere
egoera arazotsuetan dauden adingabeen sektoreentzat di-
ren baliabide jakin batzuk kudeatuz.
Lankidetza-harreman horri dagokionez, urtero zehazten da,
eta hainbat formatutan egiten da: bilerak, bisitak, kolabo-
razioak dokumentu edo proposamenetan, informazio-es-
kaerak eta abar. Horrela, bilerak egin ditugu eta parte hartu
dugu
,
eta
foroetan edota topaketa publikoetan. Horiek
guztiek haurren eta nerabeen errealitatearen inguruan elkar
aberastea dakar, baita lankidetzarako ildoak, arloak eta
proiektu zehatzak aztertzea ere.
Ezintasunen bat duten pertsonen arloan, ezintasun, men-
dekotasun, buru-osasun eta gaixotasun kronikoen arloe-
tako aholkulari koordinatzaileek, Haur eta Nerabeentzako
Bulegoko Aholkulari Batzordeko partaideak baitira, aldizka
harremanak izaten dituzte sektore-erakundeekin. Horrela,
aurten hainbat bilera egin dira
,
,
,
,
,
APSE,
,
OME, Síndrome
de Dravet fundazioarekin eta
ekin. Aztertutako
egoera edo arazoren bat haur eta nerabeengan bereziki
agertzen bada edo haiengan eragin berezia badu, elkarla-
nean aritzen gara, arazoen konponbideari haurren ikuspe-
gia gehituz.
Jakina denez, Eusko Jaurlaritzak proposatu du adin txi-
kikoen adopzio kasuetan foru aldundiek erabili beharreko
prozedura arautzen duen dekretua aldatze. Proposamen
horrek harremanetan jarrarazi gaitu
familia adop-
tatzaileen elkartearekin. Horren antzera, 131/2008 De-
kretuan ezarritakoari jarraiki babesik gabe dauden adin
txikikoentzako egoitza-baliabideetan baldintza materialak
eta funtzionalak egokitzeko aldi iragankorra bukatu izanak
bide eman digu Euskadiko Gizarte Hezitzaileen Elkargoare-
kin harremanetan hasteko.
Azkenik, iaz bezala, aurreko kapituluan aipatu dugun Haur
eta Nerabeen Kontseilua berritzeko prozesuaren ondorioz,
berritzeguneekin, zuzendaritzekin, irakasleekin eta gura-
soekin ditugun harremanak berritu edo ezarri behar izan
ditugu; modu berean, foroetan, jardunaldietan eta biltza-
rretan parte hartzearen ondorioz, harremanetan egon gara
haurren arloko beste erakunde batzuekin, hala nola
edo
.
2.
Erakunde eta baliabide
instituzionalekiko lankidetza
Modu berean, askotarikoak dira erakunde instituzional eta/
edo baliabide publikoetako ordezkari politiko eta teknikoe-
kin lankidetzan aritzeko espazioak eta uneak. Solaskidee-
tako batzuk honako hauek izan dira:
■■
Eusko Jaurlaritzaren Gizarte Gaietako sailburuordea eta
Goi Ikuskaritzako zuzendaria.
■■
Eusko Jaurlaritzako Immigrazioko eta Aniztasuna Ku-
deatzeko zuzendaria.
2012
ko
T
xostena
71
Haurren eskubideak
errespetatzeko kultura sortzen
laguntzeko jarduerak
V.
Atala
Aurrekoa ikusi