ERAKUNDEA:
Eusko Jaurlaritza:
Irekia
URL:
(2012
ekaina)
Erakundearen webgunean hiritarrek Administrazioarekin
parte hartzeko tresnak daude
Eskuragarri dauden tresnak:
– 
+
= herritarren ekimenez bidaliak Eusko Jaurlaritzari webgunean eskuragarri
dauden tresnen bidez (web formularioa)
– 
= Eusko Jaurlaritzak argitaratutako informazioa, herritarrek alde edo kontra bozkatu eta
proposamenaren alde edo kontrako argudioak bidal ditzaketelarik
Hiritarrek administrazioarekin parte hartzeko tresnak
dituzte erakundearen webgunetik kanpo (
widget
,
gizarte-
sareetako profilak)
– 
Irekiako aplikazio mugikorrak daude, atarira eta haren funtzionaltasunetara jotzeko smartphone bidez (Android,
iPhone, iPad)
– 
Era berean, Eusko Jaurlaritzako arlo desberdinetan presentzia duten 2.0 kate guztien
bat dago
– 
Kate horietako batzuetako azken argitalpena berrikustean,
kasu, agerian geratzen da
kate hori Euskadiko bizitza politikoari buruzko albisteak hedatzeko dela nagusiki
Webgunean dauden tresnen kalitatea
– 
Irekia plataforma tresna berria da, IKTak erabiliz herri administrazioaren eta herritarren arteko komunikazioa
sustatzeko
– 
Bestalde, benetako partaidetza-prozesuen plangintzaz hitz egiteko ezinbestekoak diren faktore batzuk sartzea falta da
– 
Herritarrek alde edo kontra dauden esan edo balora dezaten, hasierako informazioa falta da. Horri buruzko testu
(
zirriborro) edo materialik balego, hemen egon beharko litzateke ikusgarri edo lotuta. Informazio hori
dago, baina ez dago lotuta Irekian argitaratutako Gobernuaren proposamenekin
– 
Parte hartzeko gonbidapena ez dago oso mugatua: herritarrei beren iritzia eta iruzkinak emateko eskatzen zaie
orokorrean, baina ez da zehazten dekretuko zein eremu zehatzetan behar diren ekarpen horiek edo testua eraiki edo
aldatzeko orduan ekarpenok zein alderditan sar daitezkeen
– 
Ez dago itzulerarik: argitaratutako informazioaren bidez ez da argi gelditzen dekretua dagoeneko argitaratua izan den,
alde” edo “kontra” baino gehiago bozkatu daitekeen, herritarren ekarpenak jaso diren, zenbat, zeintzuk, dekretura
sartu diren…
Informazio-fluxuen prozesua erakundearen webgunean
– 
Informazio-fluxuaren maila baxua
– 
Irekian “Zahartzen direnen ongizatean eta tratu onean aurrera egiteko ehun proposamen” delakoari buruz
argitaratutako proposamenetako bat aztertuz gero, herritarrei agiriaren alde edo aurka bozkatzeko eskatzen zaie eta
alde edo aurkako argudioak bidaltzeko, herritarren partaidetzaren bidez proposamenen azken agiria egiteko asmoz.
Proposamen horretan ezin dira ikusi gaian egin diren aurrerapenak eskuratzeko aukera ematen duen agirirako
loturak. Era berean, ez dira argi eta garbi zehazten partaidetza-prozesuan garatuko diren fase guztiak, ez eta horien
epeak ere (ekarpenen fase hori hurrengo urtearen hasieran amaitzea espero dela soilik adierazi da)
Hiritarren partaidetzarako eskubidearen menpeko batzorde
edo beste edozein organo dago (webgunean ikusgarri)
Ez da antzeman
ITZULERA
Prozesuaren gardentasuna (partaidetza-prozesuari buruzko
informazioa: faseak, epeak, erabakien egikaritza, eta abar)
Informazio-fluxuen prozesua erakundearen webgunean” izeneko atalean azaltzen denez, ez da partaidetza-prozesuari
buruzko informazio etengabea agertzen
Amaitutako partaidetza-prozesuei buruzko txostenak daude
(
egikaritze-memoriak, ebaluazioak, eta abar)
– 
Ez da antzeman Gobernuaren proposamenak beren egoeraren arabera (irekita/itxita) filtratzeko aukerarik
– 
Dagoeneko itxita edo ekarpen-epetik kanpo dauden Gobernuaren proposamenen kasuan, ez dira identifikatu
herritarrekiko elkarrizketatik ateratako ekarpenak, ekarpenak sartzeko modua eta erabakien deliberazioa...
11.4. 
Euskal gizartearen partaidetza
herri administrazioetan,
Interneten bidez
Atal honetan hiritarrek eremu publikoan duten partaide­tza-
maila zein den islatuko dugu, ikuspegi bikoi­tzetik:
Abiapuntu tradizionalagoa duten adierazleen bidez, hirita-
rrek Internet bidez herri administrazioekin duten elkarre­
kin­tza aztertuz, zerbi­tzuak kudeatu eta tramiteak egiteari
dagokionez.
Hiritarrei alderdi publikoarekin lotutako eremuetan (infor-
mazio-eskaerak, kexak, iradokizunak, iri­tziak eta abar)
Internet bidez zein mailatan parte hartu duten galde­tzen
dieten adierazleen bidez, bai erakunde publikoak gaitu-
tako egituretan, bai Sarean dauden eta erakundearenak ez
diren beste egitura ba­tzuen bidez. Informazio hori txosten
berezi honen harira e-partaide­tzari eta IKTak eskura­tzeari
buruz egindako inkestaren bidez eskuratu da.
11.4.1. 
Hiritarrek herri administrazioekin
duten elkarrekintza: tramiteak eta
zerbitzuen kudeaketa
Interneten bidez herri administrazioarekin jarduten duten biz-
tanleen por­tzentajea jakin aurretik egin behar den lehenen-
go hausnarketa bat zera da, biztanleriak tramiteak egin edo
zerbi­tzuak kudea­tzeko orduan administrazioarekin harrema-
netan jar­tzeko zein lehentasun edo iri­tzi duen jakitea. Aurrez
aurre edo Interneten bidez ari­tzea nahiago dute?
Ildo horretatik herritarrei honakoa galdetu zi­tzaien: “
Admi-
nistrazioarekiko tramiteak egiteko zein bide nahiago
duzu: Internet erabil­tzea edo bulegoetara joatea?
”.
% 42,2
k dio Internet nahiago duela eta % 45ek, aldiz, aurrez
aurre egitea nahiago du.
Inkesta egin duten biztanleen % 5,5ek dio berdin diola eta
% 7,4
k kudeatu behar den tramite-motarekin lo­tzen du
elkarrekin­tza-mota.
149
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
III
(
I I I ) . 1 1 .
Pa r ta i d e t z a - e t e n d i g i ta l a
Aurrekoa
ikusi