• 
Geure produk­tuak susta­tzeko.
• 
Administrazio publikoarekin harremanetan sar­tzeko.
Enpresen kudeaketako alor guztietan, informazioaren
eta komunikazioaren teknologiek geure lan egiteko mo-
dua eraldatu dute. Egiteko astunenetatik askatu gaituzte,
baliabideak optimizatu dituzte eta produk­tiboago bihurtu
gaituzte. Haiei esker, askozaz ere gehiago, kalitate hobea-
gorekin, eta denbora laburragoan, produzi­tzen dugu.
Erreferen­tziak:
.
2.0
SAREA
2.0
sarea aplikazio tradizionaletatik az­ken erabil­tzaileari
begira egindako web aplikazioetarako eboluzioaren iru-
dikapena da. 2.0 sarea jarrera bat da, eta ez teknologia
bat. 2.0 sarea aplikazio tradizionaletatik az­ken erabil­
tzaileari begira sarearen bidez fun­tziona­tzen duten aplika-
zioetara gertatu den tran­tsizioa da. Lankide­tza sor­tzen
duten aplikazioak eta mahaigaineko aplikazioak ordez­ka­
tzen dituzten zerbi­tzuak dira.
2.0
sareko
web aplikazioek informazioa parteka­tzea,
elkarreragingarritasuna, erabil­tzailean zentratutako disei-
nua eta
world wide web
-
eko
lankide­tza errazten dituzte.
2.0
webgune batek erabil­tzaileei elkarren artean eragi-
tea eta lan egitea ahalbidera­tzen die,
batean sortutako edukiaren sor­tzaile diren aldetik. Bes-
te webgune ba­tzuetan, ordea, erabil­tzaileek beraien­tzat
sortu diren edukiak modu pasiboan behatu baino ez dute
egiten. 2.0 sarearen adibide ba­tzuk hauek dira: web ko-
munitateak, web zerbi­tzuak, web aplikazioak, gizarte sa-
reko zerbi­tzuak, bideoak ostata­tzeko zerbi­tzuak,
,
blogak,
eta
.
Erreferen­tziak:
.
.
16.
Jardunbide egokia e-inklusioan
eta e-partaidetzan
Informazioaren gizartea, IKTak eta herritarren partaide­tza
eremuak etengabeko haz­kunde eta heda­tze prozesuan dau-
de, bai tokiko, estatuko eta Europako eremuetan, bai na-
zioarteko testuinguruan.
Horrek esan nahi du ia egunero albiste interesgarriak, ekimen
berriak, txosten eta azterlan esangura­tsuen argitalpenak,
ekitaldiak eta abarrekoak sor­tzen direla. Egunero sor­tzen di-
ren informazioa eta jakin­tza ez jarrai­tzea eta ez egunera­tzea
sinergiak gauza­tzeko aukerari biz­kar ematea izan liteke, bes-
te lurralde ba­tzuetan gara­tzen ari diren esperien­tziak aprobe­
txa­tzeari muzin egitea, eta oro har IKTak gizarte aldaketako
tresna nagusi­tzat har­tzen dituen komunitate bat, etengabe
egunera­tzen ari den konpartitutako jakin­tza oinarri duena,
sor­tzeko aukerari uko egitea.
Ikuspegi honetatik, ondoko gai hauei buruz­ko jardunbide
egoki ba­tzuk jaso nahi izan ditugu (­txosten berezi honen az-
tergai direlako hautatu ditugu, baita
,
zirriborroaren eta
jarduketa ildo handiekin bat
datozelako ere):
IKTen erabilera segurua eta ardura­tsua.
Berrikun­tza eta kultura digitala.
Alfabeta­tze digitala eta gizarte-berrikun­tza IKTen bidez.
Esku har­tzea kolek­tiboekin.
Herritarren partaide­tza.
E-government.
Jardunbide egokiak hauta­tzeko, erabili den metodologia
aldez aurretik identifikatutako esperien­tziei buruz galdera
hauek egitea izan da:
Esperien­tzia hau batez ere txosten berezi honen analisi
eta gogoeta esparrurekin zerikusia duen eremu batean
egin da?
Esperien­tzian erabilitako metodologiak konbinazio berrien
aldeko apustua egiten du lankide­tza, prozesu eta produk­
tu moduei dagokienez (premia berriei eran­tzuteko modu
berriak)?
Jardunbide honetan open innovation osagairik badago
(
esperien­tzia eragileen arteko lankide­tzara, adimen kolek­
tibora, etab ireki­tzea)?
Esperien­tzia iraunkorra da (jardunbide on baten epe lu-
zerako fun­tzionamenduak eran­tzuten dion arazoari edo
errealitateari hel­tzeko gaitasuna areago­tzen du)?
Zein da lurraldean sortutako gizarte inpak­tua (a­tzeman­
dako errealitateari edo arazoari zein neurritan eman zaion
eran­tzuna)?
Mailakagarria da? Hau da, zein mailatan mailakatu ahal
da esperien­tzia onuradunei dagokienez eta egiten den lu-
rraldeei dagokienez (besteak beste, esperien­tziaren finan­
tzazioarekin eta iraunkortasunarekin lotura estua izanik)?
Errepikatu ahal da? Hau da, beste testuinguru ba­tzuetan
egin daiteke?
Ba al dago eskura­tzerik? Hau da, esperien­tziako onura-
dunek edo destinatarioek zein neurritan egiten dute bere
ekin­tza hau eta zein neurritan gerta­tzen da benetako
ahaldun­tzea?
211
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
V
(
V ) . 1 6 .
J a r d u n b i d e e g o k i a e - i n k l u s i o a n e ta e - pa r ta i d e t z a n
Aurrekoa
ikusi