Jarraian “Euskadin partaidetza sustatzeko estrategia” gisa
sortutako ideien laburpena jarri da:
■
■
Partaidetza =
demokratizazioa
,
guztientzako tresna.
•
Erakundeen apustu argia.
•
Hezkuntza apustu sendoa (formala eta ez formala).
•
Inbertsio handiak behar dira.
•
Politika publiko irmoak eta herritarren engaiamendua.
•
Software askea bultzatu.
•
Administrazioaren HUB eginkizuna, ez zentralizatzeko,
informazioa partekatzeko baizik.
•
Gobernuak ez du partaidetza zuzendu behar.
•
Askatasunak erabiltzeko aplikazio informatikoetan
oinarrituta.
•
Industria informatikoa nazionalizatu.
■
■
Irtenbideak pertsonengandik etorri behar du (“pertsonak
daude gertuen arazotik eta, beraz, baita irtenbidetik ere”).
■
■
Partaidetza sistema mistoa, zeharkako politika publikoan
eta partaidetzaren kulturaren bidez sortua.
■
■
Pertsona guztiek
parte hartzea, sareen bidez premiak
eta lehentasunak erabakiz.
■
■
Partaidetza diseinatu
,
metodoa eduki beharra, sistema
argia eta lege esparru bideratzailea sortuz (herritarrek fun
tsezko eragilea izan behar dute diseinu prozesu horretan).
■
■
Helburu argiak, planifikatuak eta emaitzen
itzulera du
tenak
.
■
■
Partaidetzan berritzea hari
erabilgarritasuna
ematea da.
Horregatik, e-partaidetzak:
•
Herritarra, hezia eta erabiltzen erreza izan behar du.
•
Gizartearen premiei erantzun azkarra eman behar die.
•
Egindakoaren gainean eraiki behar da.
•
Pertsonari, haren eskaera eta premiei begiratu behar
die. Eguneroko gaiak bilatu behar ditu, batez ere mun-
du guztiak iritzia eman dezakeen horiek.
•
Hainbat eremutako taldeak, pertsonak, haien interesak
batu behar ditu eta haien premiei erantzun.
■
■
“
Partaidetzaren animatzaileak
”
egon behar dira:
•
Partaidetzako erreferenteak bilatu (partaidetzako Steve
Jobs bat).
•
Partaidetza eduki eta formatu interesgarriaren bidez
bultzatu, bilgarri erakargarria emanez.
•
Partaidetza, parte hartzen dutenak saritu, aitortu.
•
e-partaidetza mugimenduekiko atxikimendua bultzatu.
■
■
Esparru
informalagoak, dinamikoak, zereginaren arabe-
rakoak
bultzatu
.
Teknologia hedatuenen bidezko par
taidetza bultzatu, esaterako, mugikorraren bidezkoa
.
20.
20.
Bibliografia
00:/
NESTA eta DESIGN COUNCIL CABErekin elkarlanean.
Compendium for the civic economy. What the Big So
ciety should learn from 25 trailblazers.
Londres, 2011ko
maiatza. Web honetan eskura daiteke:
.
ABBATE, J.
Inventing the Internet.
MIT Press, 2000.
ARNSTEIN, S.
A ladder of citizen Participation.
Jaip, 1967.
FEANTSA eta OSWen partaidetzari buruzko auditoria.
EQUAL komunitate ekimenaren eta FSEren funtsen kar-
gura finantzatutako txostena.
Involucrar a las personas
sin hogar en la toma de decisiones que afectan a los
servicios de los que son usuarios. Una visión de con
junto de las prácticas existentes entre las entidades que
trabajan con este colectivo.
Brusela, 2005eko otsaila.
Web honetan eskura daiteke:
.
VITORIA-GASTEIZKO UDALA.
Gasteizko gazteen parte
hartzearen analisia.
Vitoria-Gasteiz, Euskadi, 2011ko
iraila. Web honetan eskura daiteke:
.
Budapest Convention on Cybercrime (185. CETS).
.
CAPGEMINI, IDC, RAND EUROPE, SOGETI eta DTI.
Digi
tizing Public Services in Europe: Putting ambition into
action. 9th Benchmarking Measurement.
2010
eko
abendua. Web honetan eskura daiteke:
.
CISCO.
The Cisco connected world technology report.
2011
ko iraila. Web honetan eskura daiteke:
.
¿
Cómo puede evitarse la brecha en Internet para ricos y
pobres? 2012ko apirilaren 29an hemen berreskura-
tuta:
.
Convention for the Protection of Individuals with regard to
Automatic Processing of Personal Data. Web honetan
eskura daiteke:
CRIADO, J.
¿
Hacia una nueva manera de relación con la
ciudadanía?
TELOS (Cuadernos de Comunicación e In-
novación) aldizkaria. Telefónica Fundazioak argitaratua,
2011
ko abendua. Web honetan eskura daiteke:
.
Declaration of the Committee of Ministers of the Council of
Europe on protecting the dignity, security and privacy
of children on the internet, adopted by the Committee
251
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
V
2 0 .
B I B L I O G R A F I A
Aurrekoa
ikusi