Jarraian “Euskadin partaide­tza susta­tzeko estrategia” gisa
sortutako ideien laburpena jarri da:
Partaide­tza =
demokratizazioa
,
guztien­tzako tresna.
• 
Erakundeen apustu argia.
• 
Hez­kun­tza apustu sendoa (formala eta ez formala).
• 
Inber­tsio handiak behar dira.
• 
Politika publiko irmoak eta herritarren engaiamendua.
• 
Software askea bul­tzatu.
• 
Administrazioaren HUB eginkizuna, ez zentraliza­tzeko,
informazioa parteka­tzeko baizik.
• 
Gobernuak ez du partaide­tza zuzendu behar.
• 
Askatasunak erabil­tzeko aplikazio informatikoetan
oina­rrituta.
• 
Industria informatikoa nazionalizatu.
Irtenbideak per­tsonengandik etorri behar du (“per­tsonak
daude gertuen arazotik eta, beraz, baita irtenbidetik ere”).
Partaide­tza sistema mistoa, zeharkako politika publikoan
eta partaide­tzaren kulturaren bidez sortua.
Per­tsona guztiek
parte har­tzea, sareen bidez premiak
eta lehentasunak erabakiz.
Partaide­tza diseinatu
,
metodoa eduki beharra, sistema
argia eta lege esparru bidera­tzailea sortuz (herritarrek fun­
tsez­ko eragilea izan behar dute diseinu prozesu horretan).
Helburu argiak, planifikatuak eta emai­tzen
i­tzulera du­
tenak
.
Partaide­tzan berri­tzea hari
erabilgarritasuna
ematea da.
Horregatik, e-partaide­tzak:
• 
Herritarra, hezia eta erabil­tzen erreza izan behar du.
• 
Gizartearen premiei eran­tzun az­karra eman behar die.
• 
Egindakoaren gainean eraiki behar da.
• 
Per­tsonari, haren eskaera eta premiei begiratu behar
die. Eguneroko gaiak bilatu behar ditu, batez ere mun-
du guztiak iri­tzia eman dezakeen horiek.
• 
Hainbat eremutako taldeak, per­tsonak, haien interesak
batu behar ditu eta haien premiei eran­tzun.
Partaide­tzaren anima­tzaileak
egon behar dira:
• 
Partaide­tzako erreferenteak bilatu (partaide­tzako Steve
Jobs bat).
• 
Partaide­tza eduki eta formatu interesgarriaren bidez
bul­tzatu, bilgarri erakargarria emanez.
• 
Partaide­tza, parte har­tzen dutenak saritu, aitortu.
• 
e-partaide­tza mugimenduekiko a­txikimendua bul­tzatu.
Esparru
informalagoak, dinamikoak, zereginaren arabe-
rakoak
bul­tzatu
.
Teknologia hedatuenen bidez­ko par­
taide­tza bul­tzatu, esaterako, mugikorraren bidez­koa
.
20.
20.
Bibliografia
00:/
NESTA eta DESIGN COUNCIL CABErekin elkarlanean.
Compendium for the civic economy. What the Big So­
ciety should learn from 25 trailblazers.
Londres, 2011ko
maia­tza. Web honetan eskura daiteke:
.
ABBATE, J.
Inventing the Internet.
MIT Press, 2000.
ARNSTEIN, S.
A ladder of citizen Participation.
Jaip, 1967.
FEANTSA eta OSWen partaide­tzari buruz­ko auditoria.
EQUAL komunitate ekimenaren eta FSEren fun­tsen kar-
gura finan­tzatutako txostena.
Involucrar a las personas
sin hogar en la toma de decisiones que afectan a los
servicios de los que son usuarios. Una visión de con­
junto de las prácticas existentes entre las entidades que
trabajan con este colectivo.
Brusela, 2005eko o­tsaila.
Web honetan eskura daiteke:
.
VITORIA-GASTEIZKO UDALA.
Gasteiz­ko gazteen parte
har­tzearen analisia.
Vitoria-Gasteiz, Euskadi, 2011ko
iraila. Web honetan eskura daiteke:
.
Budapest Convention on Cybercrime (185. CETS).
.
CAPGEMINI, IDC, RAND EUROPE, SOGETI eta DTI.
Digi­
tizing Public Services in Europe: Putting ambition into
action. 9th Benchmarking Measurement.
2010
eko
abendua. Web honetan eskura daiteke:
.
CISCO.
The Cisco connected world technology report.
2011
ko iraila. Web honetan eskura daiteke:
.
¿
Cómo puede evitarse la brecha en Internet para ricos y
pobres? 2012ko apirilaren 29an hemen berreskura-
tuta: 
.
Convention for the Protection of Individuals with regard to
Automatic Processing of Personal Data. Web honetan
eskura daiteke: 
.
CRIADO, J.
¿
Hacia una nueva manera de relación con la
ciudadanía?
TELOS (Cuadernos de Comunicación e In-
novación) aldiz­karia. Telefónica Fundazioak argitaratua,
2011
ko abendua. Web honetan eskura daiteke:
.
Declaration of the Committee of Ministers of the Council of
Europe on protecting the dignity, security and privacy
of children on the internet, adopted by the Committee
251
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
V
2 0 .
B I B L I O G R A F I A
Aurrekoa
ikusi