6.
E-inklusioaren eta e-partaidetzaren
ikuspegi teorikoa eta kontzeptuala
Euskadin IKTen bidez e-inklusioak eta parte-hartzeak gizar-
tean eta eremu publikoan duten egoera benetan zein den
aztertu eta ezagutzeak (txosten berezi honen helburua) aldez
aurreko hainbat gogoeta eskatzen ditu, honekin lotuta hain
zuzen:
a) E-inklusioa eta e-partaidetza terminoak behar beza-
la kontzeptualizatzea azterlan honen esparruan (ikusi
Kontzeptualizazioa kapitulu honetan bertan).
b) Sekuentzia identifikatzea, IKTen erabiltzaileak tekno-
logiaren kontsumitzaile hutsetik prosumitzaile izatera
bilakatzen direneko prozesua. Gainera, teknologiaz
baliatzen dira euren gizarte ahalduntzerako, eraldake-
taren eta erabakiak hartzeko prozesu publikoaren zein
euren garapen pertsonalaren parte aktiboa bihurtzeko
aukera berriekin (ikusi kapitulu honetako Ahalduntze
digitala).
c) Sekuentzia horretan, gainera, “eten” egoera batean
dauden “apurtzeko” edo kokapenerako baldintzak
kontzeptualizatu beharko dira, hau da, pertsona edo
talde jakin batengan prozesu horretan aurrera egin ezin
izateko eragina duten aldagaiak (gaitasun digitala, tre-
betasuna, abilezia… eskuratze-maila eta ahalduntzeko
aukerak adibide batzuk dira) eta “infobazterketa” edo
“
ez parte-hartze” horretatik sortutako ondorioak nor-
beraren eta gizartearen garapenerako (ikusi Ahaldun
tze digitala kapitulu honetan).
6.1.
Ikuspuntu kontzeptuala:
e-inklusioa eta e-partaidetza
Dagoeneko 2005. urtean, Batzordeak Kontseiluari, Europako
Legebiltzarrari, Europako Ekonomia eta Gizarte Batzordeari
eta Eskualdeen Batzordeari emandako “Elkarrekin lan egitea,
hobe lan egitea. Europar Batasunean gizartea babesteko eta
gizarteratzeko politiken koordinazio irekirako esparru berria”
izeneko jakinarazpenean, KMIren (EBko koordinazio-metodo
irekia) sinplifikazioaren inguruan, honako helburuak proposa
tzen dira “
pobrezia eta bazterkeria erradikatzen laguntza eraba
kigarria
”
eskaintzera bideratutako bere ekintzen esparruan
6
:
4.
Guztien gizarteratze aktiboa bermatzea lan-merka-
tuan parte hartzea sustatuz eta pertsona eta talde mar-
jinatuenen artean pobrezia eta bazterkeriaren aurka
borrokatuz.
5.
Guztiok baliabide, eskubide eta oinarrizko gizarte
zerbitzuetarako sarbidea dugula bermatzea, gizartean
parte hartu ahal izateko, aldi berean muturreko bazter-
keriak bideratuz eta marjinaziora daramaten diskrimina-
zio mota guztiei aurre eginez.
6.
Inklusiorako politiken koordinazio egokia bermatzea
eta gobernuko maila guztiak eta dagozkion agenteak
inplikatzea, pobreak barne, eraginkorrak eta efizienteak
izan daitezen, dagozkion politika publiko guztietan bar-
neratu daitezen, hala nola, ekonomikoetan eta aurre-
kontuei buruzkoetan eta egitura-funtsaren programetan
(
bereziki, EGIF) eta genero ikuspegia barnera dezaten.
Helburu horiek, 7 urte ondoren, indarrean jarraitzen dute
eta, are gehiago, hamarkada honetarako “Europa 2020”
6
.
Negritak gureak dira.
E-inklusioa eta e-partaidetza
II
.
atala
41
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
II
Aurrekoa
ikusi