(69.
irudia)
Internet erabiltzen duten 16 urtetik gorako
pertsonak
,
Internet eta teknologia berrien
erabilerari esker beren bizitzako alderdiren bat
hobetu dutenak, ikasketa-mailaren arabera (%),
2012
0
5
10
15
20
30
25
Internet
Unibertsitate-
hezkuntza
Unibertsitate-
hezkuntza
Bigarren
Hezkuntza
Bigarren
Hezkuntza
Errazagoa egiten
zait lana bila­tzea
Lehen
Hez­kun­tza
Lan-egoera
% 1,3
% 3,3
% 24,7
% 10,1
% 0,8
Guk egina Arartekoaren IKTak eskura­tzeari eta e-parte har­tzeari
buruz­ko inkestaren datuak oinarri izanda, 2012.
Uniber­tsitate-ikasketak dituzten Internet-erabil­tzaileen % 24,7k
uste du Internet erabil­tzeari esker bere lan-egoera hobetu
egin dela. Bestalde, por­tzentaje hori % 10era murrizten da
bigarren hez­kun­tzako ikasketak dituzten erabil­tzaileen ka-
suan eta % 1,3ra lehen hez­kun­tzako ikasketak dituzten per­
tsonen kasuan.
Era berean, uniber­tsitate-ikasketak dituzten erabil­tzaileen
% 3,3
k uste du Internet eta IKTen erabilerak lana bila­tzen
lagundu diela, eta bigaren hez­kun­tzako ikasketak dituzten
Internet-erabil­tzaileen kasuan kopuru hori % 0,8ra jaisten da.
Lehen hez­kun­tzako ikasketak dituzten per­tsonen kasuan,
profil hori duen eta inkesta egin duen per­tsona batek ere ez
du aitortu IKTen erabileraren eta lana bila­tzeko hobekun­tzen
artean harremanik dagoenik.
Lehen eta bigarren hez­kun­tzako ikasketak dituzten Internet-
erabil­tzaileek gizarte-harremanak aukeratu dituzte IKTen era-
bilerari esker gehien hobetu diren alderdi gisa (% 48,1 eta
% 32,3,
hurrenez hurren), uniber­tsitate-ikasketak dituzten per­
tsonek informazioa eskura­tzeko hobekun­tzak koka­tzen dituzte
hobetutako alderdi edo eremuen
rankingaren
buruan (% 39,1)
eta gizarte-sareak daude ondoren (% 34,1). Era berean, uniber­
tsitate-ikasketak dituzten per­tsonak dira Interneten eta IKTen
erabileraren eragin handiagoa aitortu dutenak administrazioko
tramite, kudeaketa eta erosketak egiteko orduan (% 12,7).
10.1.4. 
IKTen erabileraren pertzepzioa eta
jarduerarekiko harremana
Internet erabil­tzen duten biztanleek IKTen erabileraren gai-
nean duten per­tzepzioari buruz­ko lan-hipotesietako bat ho-
nakoa da: aldeak daudela lanaren edo jarduerekiko harrema-
naren arabera. Taula honetan ikusi ahal ditugu inkesta egin
duten per­tsonek (bat-bateko eran­tzuna) estatistikoki daturik
esangura­tsuenekin identifikatu dituzten alderdi edo eremu
nagusietako ba­tzuk. Horrela, alderdi horiek neurri handigoan
zein profilek identifikatu dituzten (lanaren arabera) eta Inter-
neten eta IKTen erabilerari esker hobekun­tza handiagoa nor­
tzuk an­tzematen duten jakin ahalko dugu.
(12.
taula)
IKTen erabileraren pertzepzioa eta
jarduerarekiko harremana
EREMUA
50
LANBIDEA
PORTZENTAJEA
(%)
Gizarte-harremanak, hobetu komunika­tzen
naiz senide eta lagunekin, jende gehiago
ezagu­tzen dut
Ikaslea
% 66,7
Informaziorako sarbidea: kopuru
handiagoa, errazago eta arinago
Erretiratua
% 41,3
Lan-egoera: zereginak sinplifika­tzea,
komunikazioa hobe­tzea, eta abar.
Norberaren
konturako langilea
% 35,1
Tramite, kudeaketa eta erosketak egiteko
denbora aurreztea
Norberaren
konturako langilea
% 22
Ezagu­tza berriak har­tzen ditut, nire kultura
heda­tzen dut
E­txeko andrea
% 24,6
Aisia eta entretenimendua
Erretiratua
% 15,5
Aztertu beharreko elementuak ematen diz­kigun beste datu
bat zera da: inkesta honen arabera, erretiratuak dira (lanbi-
dearen arabera) IKTen
erabilerak beren bizi­tzako alderdiren
baten hobekun­tzan duen eraginaren per­tzepzio txikiena
dutenak. Hori horrela, Internet erabil­tzen duten erretiratuen
% 14,7
k uste du Internetek eta IKTek ez dutela beren bi­
tzako alderdi edo eremurik hobetu. Errealitate honen bes-
telako kasua da Internet erabil­tzen duten ikasleena: % 2,6k
soilik uste du Internetek ez duela bere bizi­tzako alderdirik
hobetu.
10.1.5. 
IKTen erabileraren pertzepzioa eta
etorkinak
Internet erabil­tzen duten etorkinen % 66,5ek uste du Internet
eta IKTak erabil­tzeari esker bere gizarte-harremanak hobetu
ahal izan dituela (familia eta lagunekiko komunikazioa). Datu
hau bereziki esangura­tsua da, batez ere etorkinak ez direne-
kin aldera­tzen badugu, % 34,4k soilik uste baitu IKTek alder-
di hori hobe­tzen lagundu diotela.
Ai­tzitik, horietako batek ere ez du uste Interneten erabilerak
lana bila­tzen edo lan-egoera hobe­tzen lagundu dionik.
50
Taula interpreta­tzeko adibidea: Internet erabil­tzen duten
ikasleen % 66,7 da IKTak beren gizarte-harremanak ge-
hien hobetu dituela uste duen sek­torea (lanaren arabera).
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
90
(
III). Beste eten digitalak
III
Aurrekoa
ikusi