Biztanleriak galdera honi emandako eran­tzunak azter­tzean,
hainbat aldagairekin (adina, sexua eta abar) guru­tzatuta,
zeha­tzago ezagut di­tzakegu ikasketa-modalitatearen ezau-
garriak.
(78.
irudia)
Internet erabiltzen duten 16 urtetik gorako
pertsonak
, “
Nola ikasi duzu edo ikasten duzu
Internet edo IKTak erabiltzen?” galdearen
erantzunaren arabera (%), 2012
% 59,5
Biak
% 38,6
Informala soilik
(
bere kabuz, lagunak)
% 1,9
Formala soilik
(
ikastaroak,
eskola)
Guk egina Arartekoaren IKTak eskura­tzeari eta e-parte har­tzeari
buruz­ko inkestaren datuak oinarri izanda, 2012.
Hori horrela, sexuaren arabera, gizonek gehiago jo­tzen duten
euren kabuz ikasteko modalitatera (% 96,9) emakumeek bai-
no (% 92,1). Bestalde, emakumeek gizonek baino gehiago
jo­tzen dute senide edo lagunen bidez­ko prestakun­tzara eta
eurek ordaindutako ikastaroetara, grafiko honetan ikus de-
zakegun bezala.
jakingo al lukete nora jo? Zer nahiago dute: euren kabuz
presta­tzea edo gaitasun digitalei buruz­ko ikastaro eta tailer
prak­tikoetara jo­tzea?
10.6. 
Gaitasun digitalak eskuratzeko
moduei eta beharrizanari buruzko
pertzepzioa
Inkesta egin duten biztanleei honako baieztapena 0tik
10
erako eskalan balora­tzeko eskatu zaie:
Etekin gehiago
atera nahiko nioke teknologia berrien erabilerari”
.
Eran­
tzuna 0 izango da erabil­tzailea ez badago bat ere ados edo
10
guztiz ados baldin badago.
Inkesta egin duten per­tsonek emandako batez besteko
balioa 6,5ekoa da, hau da, eskalari jarraiki, esaldi horre-
kin “ados” daude. Maiztasunak aztertuz gero, internauten
% 68,1
ek dio ados (0tik 10erako eskalan 6 eta 7 balioak) edo
oso ados (0tik 10erako eskalan 8, 9 eta 10 balioak) dagoela
baieztapen horrekin eta % 15,9k adierazi du ez dagoela ez
ados, ez kontra (0tik 10erako eskalan 5 balioa).
Era berean, esangura­tsua da inkesta egin duten Internet-
erabil­tzaileen % 15,4k adierazi duela ez dagoela ados
edo bat ere ados esaldi honekin eta horrek zera esan nahi
du, ez duela IKTen erabilerari etekin gehiago atera­tzeko
gogorik.
Kopuru horien arabera, inkesta egin duten biztanleen por­
tzentaje altu batek (% 68,1) argi dauka IKTen erabilerari
buruz gehiago jakin nahiko luketela eta etekin handiagoa
atera nahiko liekeela. Horretarako, prestakun­tza-prozesuari
ekin beharko li­tzaioke, modu desberdinetan eta maiztasun
handiagoz edo txikiagoz egin daitekeelarik.
Errealitate hau gehiago sakon­tzen saia­tzeko asmoz, ho-
nakoa galdetu zi­tzaien Euskadiko internautei:
Nola ikasi
duzu edo ikasten duzu Internet edo IKTak erabil­tzen?”
(
eran­tzun ani­tzak).
Kon­tsulta honen bidez, Internet erabil­tzen duten biztanleek
beren eremu desberdinetan (per­tsonala, lana, prestakun­
tza eta abar) egunez egun behar dituzten gaitasun digitalak
ikasteko moduaren ezaugarriak zein­tzuk diren jakin nahi
izan da.
Kopuruei erreparatuz gero, inkesta egin duten Internet-
erabil­tzaileen % 94,5ek aitortu du bere kabuz ikasten duela.
Garran­tziari jarraiki, eta bigarren postuan, % 69,2k baiez-
tatu du senide edo lagunen bidez ikasten duela. Ondoren,
% 23,9
rekin, enpresaren bidez egindako ikastaroak edo
ekimen publikoz antolatutako doako tailer edo ikastaroak
daude (% 21,1). Inkesta egin duten per­tsonen % 19,1ek dio
eskolan edo institutuan egindako ikastaro edo ikasgaiak izan
direla bere ikasketa-iturri eta % 16,2k baieztatu du eurek or-
daindutako ikastaroen bidez ikasi dutela.
Jarraian ikus daitekeen grafikoan ager­tzen dira inkesta egin
duten biztanleek erabilitako ikasketa-metodoaren ezauga-
rriak. Ikus daitekeen bezala, por­tzentaje garran­tzi­tsu batek
(% 59,5)
modalitate mistoa (formala+informala) aukeratu du
eta % 1,9k soilik hautatu du hez­kun­tza formal hu­tseko mo-
dalitatea.
99
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
III
(
I I I ) . 1 0 .
E s k u r at z e - e t e n d i g i ta l a
Aurrekoa
ikusi