Biztanleriak galdera honi emandako erantzunak aztertzean,
hainbat aldagairekin (adina, sexua eta abar) gurutzatuta,
zehatzago ezagut ditzakegu ikasketa-modalitatearen ezau-
garriak.
(78.
irudia)
Internet erabiltzen duten 16 urtetik gorako
pertsonak
, “
Nola ikasi duzu edo ikasten duzu
Internet edo IKTak erabiltzen?” galdearen
erantzunaren arabera (%), 2012
% 59,5
Biak
% 38,6
Informala soilik
(
bere kabuz, lagunak)
% 1,9
Formala soilik
(
ikastaroak,
eskola)
Guk egina Arartekoaren IKTak eskuratzeari eta e-parte hartzeari
buruzko inkestaren datuak oinarri izanda, 2012.
Hori horrela, sexuaren arabera, gizonek gehiago jotzen duten
euren kabuz ikasteko modalitatera (% 96,9) emakumeek bai-
no (% 92,1). Bestalde, emakumeek gizonek baino gehiago
jotzen dute senide edo lagunen bidezko prestakuntzara eta
eurek ordaindutako ikastaroetara, grafiko honetan ikus de-
zakegun bezala.
jakingo al lukete nora jo? Zer nahiago dute: euren kabuz
prestatzea edo gaitasun digitalei buruzko ikastaro eta tailer
praktikoetara jotzea?
10.6.
Gaitasun digitalak eskuratzeko
moduei eta beharrizanari buruzko
pertzepzioa
Inkesta egin duten biztanleei honako baieztapena 0tik
10
erako eskalan baloratzeko eskatu zaie:
“
Etekin gehiago
atera nahiko nioke teknologia berrien erabilerari”
.
Eran
tzuna 0 izango da erabiltzailea ez badago bat ere ados edo
10
guztiz ados baldin badago.
Inkesta egin duten pertsonek emandako batez besteko
balioa 6,5ekoa da, hau da, eskalari jarraiki, esaldi horre-
kin “ados” daude. Maiztasunak aztertuz gero, internauten
% 68,1
ek dio ados (0tik 10erako eskalan 6 eta 7 balioak) edo
oso ados (0tik 10erako eskalan 8, 9 eta 10 balioak) dagoela
baieztapen horrekin eta % 15,9k adierazi du ez dagoela ez
ados, ez kontra (0tik 10erako eskalan 5 balioa).
Era berean, esanguratsua da inkesta egin duten Internet-
erabiltzaileen % 15,4k adierazi duela ez dagoela ados
edo bat ere ados esaldi honekin eta horrek zera esan nahi
du, ez duela IKTen erabilerari etekin gehiago ateratzeko
gogorik.
Kopuru horien arabera, inkesta egin duten biztanleen por
tzentaje altu batek (% 68,1) argi dauka IKTen erabilerari
buruz gehiago jakin nahiko luketela eta etekin handiagoa
atera nahiko liekeela. Horretarako, prestakuntza-prozesuari
ekin beharko litzaioke, modu desberdinetan eta maiztasun
handiagoz edo txikiagoz egin daitekeelarik.
Errealitate hau gehiago sakontzen saiatzeko asmoz, ho-
nakoa galdetu zitzaien Euskadiko internautei:
“
Nola ikasi
duzu edo ikasten duzu Internet edo IKTak erabiltzen?”
(
erantzun anitzak).
Kontsulta honen bidez, Internet erabiltzen duten biztanleek
beren eremu desberdinetan (pertsonala, lana, prestakun
tza eta abar) egunez egun behar dituzten gaitasun digitalak
ikasteko moduaren ezaugarriak zeintzuk diren jakin nahi
izan da.
Kopuruei erreparatuz gero, inkesta egin duten Internet-
erabiltzaileen % 94,5ek aitortu du bere kabuz ikasten duela.
Garrantziari jarraiki, eta bigarren postuan, % 69,2k baiez-
tatu du senide edo lagunen bidez ikasten duela. Ondoren,
% 23,9
rekin, enpresaren bidez egindako ikastaroak edo
ekimen publikoz antolatutako doako tailer edo ikastaroak
daude (% 21,1). Inkesta egin duten pertsonen % 19,1ek dio
eskolan edo institutuan egindako ikastaro edo ikasgaiak izan
direla bere ikasketa-iturri eta % 16,2k baieztatu du eurek or-
daindutako ikastaroen bidez ikasi dutela.
Jarraian ikus daitekeen grafikoan agertzen dira inkesta egin
duten biztanleek erabilitako ikasketa-metodoaren ezauga-
rriak. Ikus daitekeen bezala, portzentaje garrantzitsu batek
(% 59,5)
modalitate mistoa (formala+informala) aukeratu du
eta % 1,9k soilik hautatu du hezkuntza formal hutseko mo-
dalitatea.
99
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
III
(
I I I ) . 1 0 .
E s k u r at z e - e t e n d i g i ta l a
Aurrekoa
ikusi