IKTen erabilera aurreratuagoa izan dadila eta gizartean eta
eremu publikoan parte har­tzearen aurkako erresisten­tzia.
4.1.1. 
Informazio iturriak
(8.
irudia)
Informazioa biltzeko faseak
1.
fasea
Informazioa
biltzea
2.
fasea
Datuen analisia
Ondorioak
Gomendioak
Txosten bereziaren lan-metodologian kon­tsultatutako eta
gaineratutako informazio iturriak ikerketak hiz­pide duen
uniber­tsoaren dimen­tsioekin duten loturaren arabera aurkez­
tu dira (dimen­tsio publikoa, pribatua edo gizarte dimen­tsioa).
(1.
taula)
Informazio iturriak
Gizarte dimen­tsioa
Dimen­tsio publikoa
Dimen­tsio pribatua
EAEko e­txebizi­tzak (gu­txienez 16-74 urte bitarteko per­tsona
bat barne har­tzen dutenak) eta hiru lurralde historikoetan
(
Araba, Biz­kaia eta Gipuz­koa) bizi diren per­tsonak, 10 eta 75
(
edo gehiago) urte bitartekoak
X
E-inklusioaren eta gizartean zein eremu publikoan parte
har­tzearen arloan adituak (langile iker­tzaileak, uniber­tsitatea,
zentro teknologikoak eta/edo berrikun­tza zentroak, KZgunea
sareko langile teknikoak)
X X X
EAEko administrazioa (Osasun eta Kon­tsumoa, Hez­kuntza,
Uniber­tsitate eta Ikerketa, Enplegua eta Gizarte Gaiak,
Justizia eta Herri Administrazioa)
X
IKTen eremuan euren lana gara­tzen duten elkarteen eta
erakundeen mugimendua, infobaz­ter­tzea paira­tzeko
arriskurik handiena duten kolektibo eta gizarte taldeekin
harreman zuzena daukatenak
X
X
EAEko IKTen sektoreko enpresak
X
4.1.2. 
Informazioa biltzeko teknikak
Informazioa bil­tzeko erabili diren tresnei esker, xehetasun
handiagoarekin ezagutu ahal izan ditugu EAEko eten digi-
talei lotutako alderdirik garran­tzi­tsuenak, izan ere,
hainbat
dimen­tsio edo planoetatik datorren informazioa bildu da
eta horrek az­terketari zenbait ikuspegi gaineratu diz­kio.
Jarraian informazioa bil­tzeko erabili diren tresnen eta hori
guz­tia aplikatu den dimen­tsioen (gizarte dimen­tsioa, pu-
blikoa eta pribatua) arteko nahasketa zehaz­tu da:
(2.
taula)
Biltzeko teknikak
Gizarte dimen­tsioa
Dimen­tsio publikoa
Dimen­tsio pribatua
Inkesta
X
Herri-administrazioari datuak eskatu
X
Elkarriz­ketak
X X X
Ez­tabaida taldeak
X X X
Argitaratutako beste ikerketa ba­tzuen gaineko az­terketa
X X
Praktika onen bilketa
X X X
2.0
kanalak
X X X
Inkestak
(
Estatistikaren Euskal Erakundea) izenekoarekin
lankide­tzan arituz ikerketa bat burutu da eta interes berezia
eskaini zaio herritarren artean dauden erabilerari, eskura­
tzeari eta gizartean zein eremu publikoan parte har­tzeari lo-
tutako etenen az­terketari (Euskadi mailan eta IKTen bitartez).
Aurretik egindako beste inkesta ba­tzuetan (sarbide-etenak
hiz­pide zituz­tenak) erabilitako metodologiak errespetatuz,
Gizarte Kapitalari buruz­ko Inkestaren (2010)
4
eta Euskadin
(2011)
izenekoaren bitartez lortutako datuak xehetasunez az­
tertu dira
5
,
hori guz­tia
lurraldean e-inklusioari eta e-parte
har­tzeari buruz­ko erradiografia osoagoa eta fidagarria-
goa lor­tzeko helburuarekin
.
Berritasun eta datu garran­tzi­tsu gisa, esan dezakegu inkesta
horretan erabilitako eta Eustaten
t
ik datozen datuak honen emai­tza direla: datu horien
ustiapen estatistiko berriaren fruitua, inkesta az­ter­tzeko al-
dagaien eta “Internetaren erabilera” aldagaiaren arteko guru­
tza­tzearen emai­tza.
Horri berariaz egindako
telefono bidezko inkesta
bat gehi-
tu behar zaio. Inkesta 5% 40 per­tsona baino gehiagok eran­
tzun dute eta Euskadin erabilera aurreratuen, eskura­tzearen
eta IKTen bitartez parte har­tzearen gaiak jorratu dira. Bertan,
EAEko e­txebizi­tzek (gu­txienez 16-74 urte bitarteko per­tsona
bat barne har­tzen dutenek) eta hiru lurralde historikoetan
(
Araba, Biz­kaia eta Gipuz­koa) bizi diren per­tsonek, 10 eta
75 (
edo gehiago) urte bitartekoek parte hartu dute. Telefono
bidez inkesta horri lotutako landa-lana
enpresak
4
Az­terlan honetan erabilitako eta Eustat erakundearen atarian
jasotako datuen egunera­tze-data: 2010.
5
Az­terlan honetan erabilitako eta Eustat erakundearen atarian
jasotako datuen egunera­tze-data: 2011.
33
E-
inklusioa
eta
E
uskadin
herritarrek
ikt
en
bitartez
gizartean
eta
eremu
publikoan
parte
hartzea
I
(
I ) . 4 .
T x o s t e n b e r e z i a r e n m e t o d o l o g i a
Aurrekoa
ikusi